VVV-Venlo

Voorbeschouwing VVV-Venlo – FC Eindhoven

Op zaterdag 22 maart 2025 om 21:00 uur staat in het Covebo Stadion – De Koel – een boeiende ontmoeting op het programma tussen VVV-Venlo en FC Eindhoven. Deze wedstrijd in de Keuken Kampioen Divisie belooft een spannend duel te worden, mede gezien de recente prestaties en de onderlinge historie van beide teams.

Recente ontmoetingen

In december 2024 troffen beide ploegen elkaar in het Jan Louwers Stadion, waar VVV-Venlo met 1-3 zegevierde. Historisch gezien hebben de Venlonaren een positief trackrecord tegen FC Eindhoven. In totaal speelden ze 91 competitiewedstrijden tegen elkaar, waarvan VVV er 51 won, 17 gelijkspeelde en 23 verloor.

Huidige vorm

VVV-Venlo kende wisselende resultaten in de laatste vijf wedstrijden:

  • 9 februari 2025: VVV-Venlo 0 – 0 MVV Maastricht
  • 3 februari 2025: Jong AZ Alkmaar 3 – 0 VVV-Venlo
  • 27 januari 2025: Jong PSV 1 – 2 VVV-Venlo
  • 17 januari 2025: VVV-Venlo 1 – 0 Telstar
  • 12 januari 2025: Vitesse 1 – 4 VVV-Venlo

FC Eindhoven behaalde in dezelfde periode de volgende resultaten:

  • 14 februari 2025: MVV Maastricht 2 – 0 FC Eindhoven
  • 7 februari 2025: FC Eindhoven 3 – 0 TOP Oss
  • 31 januari 2025: ADO Den Haag 2 – 1 FC Eindhoven
  • 24 januari 2025: FC Eindhoven 4 – 2 Cambuur
  • 19 januari 2025: FC Emmen 1 – 2 FC Eindhoven

Stand in de competitie

Na 25 speelronden staat VVV-Venlo op de 16e plaats met 26 punten, terwijl FC Eindhoven de 13e positie inneemt met 35 punten.

Extra evenement: Hap aan de Tap

Voorafgaand aan de wedstrijd organiseert VVV-Venlo een speciaal evenement voor supporters: de “Hap aan de Tap”. Vanaf 18:30 uur kunnen fans genieten van een volledig verzorgd buffet in het Lindeboom Voetbalcafé. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden via de officiële website van VVV-Venlo.

93 Responses

  1. Relax its only Soccer

    Hopelijk kunnen we met De Waal in de spits beginnen. Kromah en Darri op de flanken, en Matoug direct achter de spits. Met Foor en Seymour voor de verdediging. Janssen en Mokono op de flanken van de verdediging en Ketting met Blanquart in het centrum. Hopelijk kunnen steeds meer jongens vanuit de ziekenboeg aantreden zoals Kluskens, van Zutphen en Odriss. Het lange wachten op Braem, Siërra en Zandbergen kost VVV ondertussen al veel punten …. helaas het is niet anders. Ben benieuwd of Doornbusch weer een cleansheet kan houden in De Koel. Forza VVV!

  2. RuiverCity

    Ik begrijp het optimisme van sommigen niet, zeker gezien het slechte spel/resultaten in uitwedstrijden. VVV mist nog steeds een balvaste spits, omdat hij geblesseerd is.

  3. Relax its only Soccer

    Ja, dat klopt Ievel Knievel hahaha … en weet je … ik krijg betaald voor elk positief bericht die ik hier schrijf. Zelfs voor elke zin die ik hier schrijf! En sinds kort ook voor elke onnozele opmerking van jou die ze gepareerd willen hebben. En het loopt binnen! Dank daarvoor. Als jij alsjeblieft nog even wil doorgaan met jouw terechte opmerkingen en suggesties dan kan ik tenminste binnenkort ook weer eens op vakantie gaan hahaha … Forza VVV!!

    1. Ievel Knievel

      Ja, hmmm, waarom laat je jezelf zo uit de tent lokken dan?

      Kennelijk wordt er toch een gevoelige snaar geraakt.

      Het is overigens al heel erg lang overduidelijk.

      Anderen wegzetten als gekken, anderen belachelijk maken, zogenaamde “grapjes” zie je vooral terug bij mensen die op hun pikkie getrapt worden of wanneer de ander misschien toch wel de waarheid spreekt.

      Maar goed, we gaan zien wat vanavond brengt. Daar heb ik weinig invloed op. Onze allerbeste trainert ooit des te meer! En onze spelers natuurlijk. Inclusief spectaculaire transfers. Het gaat nog spannend worden of de selectie van voor de wintertranfsers meer punten haalt, óf die van daarna.

      Ik kijk ook al uit naar de wijze woorden van John Lammers bij de interviews en persco achteraf! Kan ik weer wat briljante qoutes (de man is een genie) oppennen, terwijl ik mijn paprikachips opeet.

      1. DeOtjes

        Ik vraag me echt af hoe het duidelijk is. Het enige wat duidelijk is, is dat Relax its only soccer zijn naam waar maakt (hij maakt zich niet te druk) en dat zijn mening duidelijk niet overeenkomt met die van jou.

        Ik vind zijn opstelling / wensgedachte niet eens zo gek. Of je daarmee wint weet ik niet.

        Zijn vakantie is hem gegund

      2. Ievel Knievel

        Ik vraag me al af of er een Turksepizzabakkersconsortium zich gemeld heeft om wat knaken in VVV te steken.

        Ook vraag ik me af wie er ‘Social Media-dienst’ heeft in de Koel vanavond

      3. Ievel Knievel

        Leuk trouwens det de jungskes elkaars hendjes weer komme vasthalden, ik waas al op ut moment aan het wachten.

        Hap hap, snap snap 😉😉😉

  4. mats

    Man man man wat een amateurs staan er toch in dat veld. Niet te geloven. 90 minuten beter dan Eindhoven en gewoon 2-2 spelen. Sorry hoor maar dit is gewoon heel erg slecht.

    Ik kan het gewoon niet geloven…. staan met 2-1 voor en dan gaan ze weer fokking wisselen! Waarom!!!!! ???? Het staat toch goed… en hup die Sardinië maakt een overtreding en Simon laat zijn man weer eens lopen en hoppa!

    Echt man… niet te doen! Fucking kroëtclub!

  5. Rossie

    ‘Als we de resterende acht duels winnen, dan pakken we gewoon de periode’…aldus een zekere J. Lammers. Het ging echter bij de eerstvolgende wedstrijd al mis. En, zoals al zo vaak dit seizoen, echt totáál onnodig. Wanneer nemen we aub afscheid van deze ontzéttende prutstrainer VVV? Zsm als het kan graag! Man man man…nog een seizoen met deze technische staf wordt een complete lijdensweg.

    1. VVV-O1

      100% mee eens. Die had het bij ons veel beter gedaan zeggen de kenners op venlonaren. En meteen weer naar Lammers wijzen. Tactiek zat gewoon perfect in elkaar. Eindhoven heeft 1 kans gehad en dat was geen goal. Ik heb toch weer een aantal mooie aanvallen gezien om vertrouwem te hebben in een mooi volgend seizoen. Ook met de aankopen die hopelijk er volgend jaar nog bij zijn zie ik geen enkele reden om nog zo’n seizoen te hebben.

      Super leuk dat er weer veel stoere niet-vvv supporters waren. Dat maakt het zoveel gezelliger! Bedroevend

      1. Rossie

        ‘Ik heb toch weer een aantal mooie aanvallen gezien’…mijn god wat ligt jullie lat laag zeg…doe die oogkleppen eens af! Het is niveau nul komma niks. Rechterrijtje KKD maximaal. Zijn we echt zó ver afgegleden dat we daar al blij van worden? Ongelooflijk.

      2. mats

        ‘Eindhoven heeft 1 kans gehad en dat was geen goal’…… heb je al teveel biertjes op?
        Eindhoven had naar mijn mening 0 kansen en is de eindstand 2-2. Hoe dan?

      3. Gerardus

        Hoe kun je in godsnaam nu naar de tactiek wijzen?😂 Je geeft niks weg, creërt kansen en domineert. Fc Eindhoven heeft op dat ene schot vlak na de 2-1 na geen enkele uitgespeelde kans gecreëerd. Dat die doelpunten vielen uit dode spel momenten zegt ook meer dan genoeg.

        Je kunt Lammers wel een lam lul vinden of een trainer die niks kan. Maar bij deze wedstrijd kun je toch niks hierop zeggen? Het spel zat gewoon prima in elkaar. Op enkel een kwartiertje na waar Eindhoven wat meer de druk erop hield.

      4. Ievel Knievel

        VVV KAMPIOENUH!!!!!!!

        En dan denk ik aan Brabant, want daar brandt nog licht!

  6. mats

    Ze moeten op de berg iig niet denken dat ik nog een seizoenskaart neem als die prutser van Lammers blijft. Zoveel tactisch onbenul trekbel niet nog een seizoen.

    1. VeniVidiVici

      Voeg je nu eindelijk daden bij je woorden, Mats? Beloof je ons dat je dan ook hier niet meer verschijnt? Tot nu toe nog niet echt iemand van daden geweest jij. Please?

  7. Gerardus

    Opzich prima wedstrijd met aardige kansen en bijna kansen. Paar mooie steekballen gezien van Sierra en nota bene Ketting. Alleen weer zo weinig doelpunten.

    Alleen je geeft een kans weg en twee corners en het ligt direct in het netje. Weer een wedstrijd die je gewoon had moeten winnen. Ondanks dat FC Eindhoven een kwartier voor tijd wat meer overwicht had was je de hele tijd de betere ploeg. Je mist gewoon die scorende speler op het middenveld of in de spits.

    Wat mij het meeste stoorde waren nog die pannenkoeken met hun latex maskertje met dat vuurwerk. Hoe simpel ben je als je dat in een stadion doet. Net als die debielen die bekers op de keeper gooien of aanstekers. Wat een achterlijk gedrag is dat.

    Over die randdebiel die het veld op liep al helemaal niets te zeggen. Wat een debiele beveiliging van dat protega. Die gast kei lang laten staan en dan ook nog vragen of die er af mag… Die had je allang de grond op moeten werken. Echt te achterlijk voor woorden…

  8. Gerardus

    Overigens complimenten voor Doornbusch. Zeer sterk gekeept en er stond echt iemand in de goal. Kwam zeer goed en vaak zijn goal uyt. Stuk beter dan bij de Boer in ieder geval. Dat straalt ook af op de verdedigers. Ramde die lastige ballen lekker rustig en ver weg. En een geweldige pass naar voren nog op het laatst.

    Complimenten

  9. RuiverCity

    Hoe is het mogelijk dat je deze wedstrijd niet wint. Na een goede eerst helft met een prima spelende Van Zijl, was ik al bang dat hij gewisseld ging worden. ONBEGRIJPELIJK. Hij had een paar prima acties en hield het centrale duo van Eindhoven constant bezig.
    Maar de technische staf gaat dan wisselen en brengt De Waal. Weer gaan ze zonder vaste spits spelen en vanaf dat moment was het ook meteen afgelopen. Je zag dat VVV steeds meer achteruit ging lopen en daardoor Eindhoven in het zadel hielp.
    De gehele voorhoede de tweede helft niet meer gezien!
    Simon Janssen viel ook dramatisch in en was verantwoordelijk voor de 2-2.

    Met Doornbusch staat er eindelijk weer eens een keeper met uitstraling.

    Hoe lang en hoe vaak mag deze technische staf nog falen?

    Gyamfi volgende week weer geschorst. Met deze trainer heb ik géén vertrouwen in een goede afloop tegen Roda. Zoals ik voor de wedstrijd al schreef: Waar halen sommigen hier het optimisme vandaan?

    Nee, John Lammers. Jouw sprookje van de vierde periode is na 2 wedstrijden al over!

    1. RuiverCity

      @VVV-O1

      De lat mag lager liggen? Denk jij dat sponsoren en supporters daar net zo over denken?
      Als ik de reacties op Facebook lees, zie ik veel mensen niet meer terugkomen.
      De sponsortribune was gisteren ook weer akelig leeg. Zie die maar eens terug te winnen met de huidige stand en het vertoonde spel.

      Tel daarbij het missen van het sponsorgeld komend seizoen van BetCity op dan gaan ze qua besteding nog meer inleveren.

      Trouwens Van Zijl had volledig leeg gelopen? Geloof ik niks van. Die oogde fitter dan andere spelers.

      Onbegrijpelijk dat jij zo

  10. VVV-O1

    Omdat van Zijl zich volledig leeg heeft gelopen in de 1e helft. Die kon niet meer. Is ook niet zo gek als je weet waar hij vandaan komt.
    Sierra na een uur eruit was ook afgesproken vanwege de lange blessure die hij heeft gehad.

    Allemaal logische wissels dus.

    Rossie en Ievel, een serieuze vraag:
    Wat was er volgens jullie verkeerd aan de tactiek? Oprechte interesse daarin.

    In mijn ogen creëer je door deze tactiek voldoende kansen en had je de wedstrijd moeten beslissen. Die 2-2 uit een vrije trap heeft niks met tactiek te maken.

    Verberne had trouwens ook 90 minuten lang zijn handen in zijn broekzak. En die werd maanden geleden opgehemeld dat Eindhoven zo leuk voetbalt. Ik vind juist vvv leuk voetballen (thuis).

    Als je beseft dat ze failliet waren aan het begin van het seizoen mag de lat dit jaar toch lager liggen dan normaal?

    1. Ievel Knievel

      Volgens mij roep ik al de hele avond “beste trainert evah”, wel even goed leren lezen.

      VVV, KAMPIEONUH!

      Ik vind trouwens wel het niet kunnen vasthouden van een voorsprong en het weggeven van dominantie best een gebrek in het voetbal, maar dat is maar een detail, dat mag de pret niet drukken!

      VVV, KAMPIOENUH!!!!!!!!

    2. Rossie

      @VVV-O1:

      – Beginnen met Wehmeyer ipv Matough…waarom? Wehmeyer bakte er weer niks van (zoals gewoonlijk) en Matough was meteen dreigend en gevaarlijk. Doe dat dan meteen aub. Als dat in de eerste helft leidt tot doelpunten voetbal je meteen een stuk gemakkelijker. Kan hij er in de rust uit (als hij nog geen hele wedstrijd kan spelen) en sta je al lekker met 3-0 voor of zo. Niet slim dus…

      – Eerste helft was best oké, kwam ook deels door Van Zijl. Maar die halen we er dan in de rust weer uit voor De Waal. En die bakte er vervolgens echt hélemaal niks van. Sowieso was het in de tweede helft een heek stuk minder, op de laatste 10 minuten na (toen was er ineens wél urgentie na de 2-2)…

      – Ik zal geen vrienden maken maar ik zie echt liever Simon Janssen in de basis als linksback dan Gyamfi. Wat een doldriest blind paard is dat zeg. Ja, hij werkt hard en ja hij is fysiek sterk maar wat een hoop domme blinde ballen zeg. Veel balverlies. Geen goede eindpass. Teveel overtredingen, domme gele kaarten, nu ook weer geschorst. Dan echt veel liever Simon daar. Die heeft rushes die wél vaak tot een goede en gevaarlijke voorzet leiden. Was afgelopen 1,5 jaar sowieso de meest constante en misschien wel beste VVVer. En die zet je dan als ‘beloning’ op de bank. Zo gaat onze staf om met dit soort spelers. Schandalig. En ja, het is profvoetbal, ik weet het allemaal, maar toch…

      – Middenveld met Sierra én Foor vind ik persoonlijk fysiek niet heel erg indrukwekkend. Ook dáár zie ik liever Simon voor de balans. Je hebt wél wat meer voetbal, dat is waar, maar toch…op de een of andere manier voelt het voor mij te fragiel nu.

      Kortom, in mijn ogen een hele hoop verkeerde keuzes van onze technische staf. En daar mag iedereen uiteraard een (andere) mening over hebben. Dit is de mijne.

      1. mats

        Ik ben niet tegen Simon Jansen maar hij moet op mid. Ik heb het altijd een verschrikking gevonden linksachter. Het ziet er niet uit en hij heeft al zoooo vaak zijn man laten lopen waar een goal uit viel. Hij moet daar niet staan.

        Waarom ik de TS totaal waardeloos vind is dat ze bij ene 2-1 voorsprong sadikki brengen, waardoor Simon weer naar achter moet. Prompt maakt Saddiki ene overtreding en staat Simon nog niet goed! Dat kun je Simon misschien niet aanrekenen (om binnen ene minuut je plek achterin weer helemaal te ‘wonen’) maar de staf wat mij betreft dus wel. Echt wat een achterlijke zijn het daar!!

        Hoe vaak heeft VVV het dit jaar al niet weggegeven omdat er onnodig gewisseld werd? Hoe vaak lakte het spel al niet in omdat er onnodig gewisseld werd. Ik ben er echt helemaal klaar mee!

      2. Ievel Knievel

        Je had al jaren met Simon Janssen links op het middenveld moeten/ kunnen spelen; zeker dit seizoen; juist omdat je opties hebt gekregen in de verdediging, of omdat je ook echt geld had kunnen uitgeven aan een echte goede betrouwbare (fysiek stevige) linksback voor ons niveau (ipv geld uitgeven aan andere posities, die met het oog op tactiek en speelstijl echt minder belangrijk zijn of waren; juíst in een tussenjaar). Juist, omdat Simom goed is in opkomen, rushes en het geven van voorzetten/ aanvoer. Simon kan het spel openbreken en gaten vinden die wedstrijden doen kantelen of beslissen. Een wapen dat zeer doeltreffend en efficiënt kan zijn, maar dus niet op waarde gebruikt wordt.

        Verder met je eens Rossie; VVV heeft het juist in zich om in een bepaalde fase van de wedstrijd te domineren, dan moet je die wedstrijd dán naar je toe trekken en beslissen; dan ben je er ook namelijk. Zeker als dit is wat het is. Er gaat in mijn ogen iets fout qua doseren over een wedstrijd; met de balans. Buitengewoon merkwaardig dat er na de 2-2 ineens toch nog wat in het vat bleek te zitten, terwijl het vat daarvoor goed leeg leek te zijn. En wat heb ik qua kijkplezier aan een leuke 1e helft, als dit de 2e helft teniet wordt gedaan?

      3. Goodie

        En precies die eigenschappen maakt dat Simon Janssen op de linksback positie staat. Precies die eigenschappen maakt het dat een club als Kaiserslautern interesse in heb had/heeft.

      4. Ievel Knievel

        Hahahahahahaha. Dat is dan knap dom dat VVV hem daar gebruikt. Het is namelijk in de basis een ‘niet echte, fysiek niet sterke verdediger. Je verdediging is je fundament. Een fundament met scheuren is geen goed fundament. Hij is gewoon opgeleid en gevormd als links mid hoor. Via een noodgreep op de back positie terecht gekomen.

        En spelers die genoemd worden bij clubs.> in 80% van de gevallen zijn dat gewoon makelaars die met spelers bij clubs lopen te leuren, als een soort vertegenwoordigers; strategisch lekken naar de pers (marktprijs opdrijven). Showreeltje op internet met goede momenten van de speler en hoppa. Hier komt echt GEEN scouting bij kijken hoor. Alsof Kaiserslautern uit zichzelf Janssen op de radar zou hebben? Wat een grap. Hahaha. Vaak is het ook nog zo dat er wat onderonsjes tussen makelaars en clubs zijn (die de speler helemaal niet gaan kopen) om de marktprijs van een speler wat op te krikken (makelaars die connecties hebben bij bepaalde clubs). Kennelijk is bepaald dat de markt voor Janssen Duitsland gaat zijn, dus als je ‘Kaiserslautern’ als geïnteresseerde noemt, gaan andere clubs ook toehappen.

        Overigens is Kaiserslautern gewoon middenmoot/ rechterrijtje 2. Liga en nog vrij recent gewoon middenmoot 3. Liga. Stelt niet meer zoveel voor als in het verleden.

        Zijn ook heel wat gevallen grootmachten in Duitsland afgedaald naar lagere niveaus. Ook al speel je dan nog steeds op een lager voetbalniveau; je speelt dan iig wel bij een grote club, in volle grote stadions. Dat dan weer wel. VVV heeft trouwens de carrière van Simon Janssen geknakt, door hem verkeerd te gebruiken. Had zoveel meer in zijn carrière gezeten. Had gewoon eredivisie kunnen spelen. Te lang stil gestaan en mee gegaan in niveaudaling. Te loyaal geweest richting VVV. Terwijl dus meerdere trainers verantwoordelijk zijn voor jouw marktwaardedaling (en de club VVV dus uiteindelijk ook).

      5. Goodie

        Wat wil je nou met je “Hahahahahahaha”? Je eigen gelijk kracht bij te zetten? Het begint langzaam vervelend te worden…. Er mag geen enkele nuance zijn en Ievel’s mening is de waarheid.

        Kaiserslautern verloor vorig seizoen ook maar de DFP pokal omdat de rest van Duitsland niet veel soeps is.

  11. chretien

    Of Lammers de perfecte trainer is voor ons VVV? Ik weet het niet. Wie wel hier? Niemand, toch..

    Wat ik wel zie is dat we een veel betere selectie dan vóór de winterstop.

    Gisteren zag ik misschien wel de beste wedstrijd van het seizoen.

    Goals maken is nog altijd geen makkie , ‘n Goalgetter loopt er niet bij ons rond. Die wordt al op z’n 14e, of nog jonger, weggekaapt door de “grotere” clubs.

    Een kwartier voor het eindsignaal zat er iemand naast me te mijmeren: “je zult zien, dat we nog een doelpunt tegen krijgen.” Snotverdomme…. Hele weekend naar de knoppen…

    Volgende week naar Kerkrade. Altijd lastig….

    1. Ievel Knievel

      Komt die mythe van dat jonge wegkapen weer. Blijkt een beetje bullshit en zonde van de inspanningen van topclubs te zijn, aangezien spelers zich pas echt op latere leeftijd schijnen te ontwikkelen, nog niet op 14 of 15 jarige leeftijd. Veel spelers blijken ook laatbloeiers te zijn en blijven juist lang onder de radar van topclubs. Er zijn legio voorbeelden van. Denk dat 60 tot 70% van de spelers uit jeugdopleidingen van topclubs of subtopclubs verdwijnen uit het betaald voetbal en nog niet eens bij KKD clubs terecht komen; zelfs de 2e divisie niet succesvol halen. Anders zou het bij veel/ clubs overlopen met afdankertjes uit die jeugdopleidingen en dat is niet zo. Ja, je kan af en toe eens een paar namen opnoemen, maar van de meeste jeugdspelers uit jeugdopleidingen wordt op professioneel niveau weinig meer vernomen.

      Grappig waarom onze concurrentie, soms ook met minder geld (of ambities) in de KKD, wel goalscorende spitsen weet te vinden en weet aan te trekken.

      Sluit me ook bij een eerder commentaar aan, als een leuk uitziend veldspel al genoeg is om mensen tevreden te maken of houden, dan ligt de lat idd wel heel erg laag inmiddels. Er is wel ietsje meer nodig.

      Dat VVV week- in en week-uit hetzelfde lijkt te overkomen, maakt dus dat het geen pech is of toeval, het laat zien dat VVV niet slim speelt. Het spel kan er wel leuk uitzien, maar als je keer op keer controle over het spel en de wedstrijd verliest, al is het maar 15 min van de 90, dan doe je toch echt iets verkeerd, zeker ook op het gebied van tactiek (en wissels), zeker als je hierdoor je voorsprong verliest of zelfs de hele wedstrijd verliest.

      1. Ievel Knievel

        VVV heeft dit seizoen meerdere spelers voor verkeerde posities aangetrokken; verkeerd met het oog op wat er met je team mogelijk is qua veldspel. Verkeerde prioriteiten. Zeker als je het geld maar 1 keer kan uitgeven (wat ook niet helemaal waar blijkt te zijn, gelet op de uitgaven; en let wel; ook al betaal je geen transfervergoeding, het salaris betaal je wel of laat je betalen door een partner/ sponsor).

        We zien nu dat het best mogelijk was geweest om met dit VVV voor een periodetitel te spelen, mits het team het niet zelf verprutst. Daar zijn mensen verantwoordelijk voor. Je kan me ook niet wijs maken dat dit VVV onder doet voor Eindhoven of MVV (of de jongteams), je had dus prima als best of the rest dit seizoen kunnen eindigen, precies 1 of meerdere plek achter de clubs die serieus om promotie mee gaan doen of bijna het hele seizoen hebben gedaan. Dat is voor je statuur als clubs best belangrijk, ook al levert je het niet meteen/ direct iets op. Dat moet dus in één van de tussenjaren gewoon je ambitie/ streven zijn. Niet alleen of het veldspel leuk oogt. Ook met het oog op serieuze investeerders, ipv de kans dat je aandacht door louche types getrokken wordt. Al heb ik per definitie niet op voetbalinvesteerders.

        Ook al kan je niet alle blessures per sé wijten aan training en tactiek, als het er 5 of 6 zijn (op cruciale posities) die wél te wijten zijn aan het verkeerd omgaan met een specifieke speler met zijn eigenaardigheden, zijn dit er nog veel te veel en is er dus wel degelijk iemand, of zijn er meerdere stafleden verantwoordelijk. Komen we ook weer bij verkeerd aangetrokken spelers uit, als je cruciale spelers niet kan opvangen, maar als je op minder cruciale posities wel 3 keuzes hebt, doe je iets heel erg verkeerd. Dan is de communicatie tussen hoofdtrainer en technisch manager niet goed (niet toevallig was dit Lammers, beiden, zelf het eerste half jaar). Ik vind ook dat we inmiddels wat kritischer mogen zijn op onze hoofdscout en in het verleden interim technisch manager.

        Niemand die Lammers een hele goede trainer noemt?……………
        Ik toch al de hele tijd, de man is briljant ;). Wel vreemd dat sommige trainers die wel het maximale uit de selectie haalden in het verleden bakken met kritiek over zich heen kregen, zelfs als ze presteerden, punten pakten en alles uit de spelers haalden. Lammers kan niks fout doen. Lijkt een beetje op Maaskant, die kon bij sommigen ook niks fout doen (in de praktijk was het één van de grootste prutsers bij VVV ooit, waar een flink deel van de teloorgang van VVV aan te wijten is. Aan die korte, maar hevige periode. heeft sowieso bakken/ klauwen met geld gekost, waar dan weer een groot deel van de schulden van VVV die weg gesaneerd/ kwijt gescholden moesten worden ontstaan zijn).

      2. mats

        Eens,. VVV speelt niet slim. Dat hotseknots wegtrappen en wegkoppen kost ons steeds punten.

  12. Rossie

    Eens met Ievel. Het is al lang geen pech of toeval meer, het is een patroon. En dus laat de technische staf daar steken vallen, zo simpel is het. Zij zijn verantwoordelijk. Daarbij ontbreekt het ook aan ‘slimheid’, aan voetbalintelligentie. Zowel in een heel groot deel van de spelersgroep als bij de staf. En de lat (te) laag leggen leidt (uit onderzoek bewezen) tot onderpresteren. Of je nou wel of niet genoeg geld hebt, dat staat daar los van.

  13. mats

    Als je Wehmeijer laat spelen ipv Matoug ben je sowieso niet goed bij je hoofd!

    Er staat nu echt best een leuke selectie. Daar kunnen er een paar best wel aardig voetballen. Zet ze verdomme eens op hun juiste positie, laat ze daar eens wat langer staan, laat ze eens wat langer met elkaar spelen,….. en stop met dat onnodig wisselen … in Jovanovic naam!!!

    1. Rossie

      Precies. Als toch je intentie is ‘met de beste elf starten, meteen vol d’r op’…als dát de context is…dan start Matough en niet Wehmeyer. Iedere coach en/of assistent die dan wél voor Wehmeyer kiest is af wat mij betreft. Zo simpel is het. Het is allemaal niet zo ingewikkeld. Coaches reken je af op hele basale keuzes. Die zijn goed of verkeerd. Dat maakt je wel/niet een goede coach. Het patroon bij onze staf is dat de basale keuzes vaak/meestal verkeerd zijn.

      1. Ievel Knievel

        Jonhnie Lammers heeft een hele gedachtengang en filosofie waarom hij doet wat hij doet; hóór. Ik denk dat hij je héél goed kan uitleggen waarom hij met Wehmeyer start en dan Matough “later brengt”. Daar zit een hele tactiek en filosofie achter (die vervolgens niet werkt). (Dat voetbaljargon apen die middelmatige trainers ook allemaal na van elkaar, het slaat alleen helemaal nergens op; #voetbaljeukwoorden.)

  14. mats

    Laatste punt.
    Iedereen heeft het over ‘slimmer’ voetballen.
    Dan moeten ze bij VVV eens stoppen met dat rücksichloze naar voren trappen:koppen. Echt schijtziek word ik daar van…. niet om aan te loeren.

    Waarom VVV het zichzelf vaak zo moeilijk maakt? Zelfs als er geen man in de buurt is schiet of kopt (met name de verdediging) de bal zomaar een eind weg. Niks geen techniek om die bal rustig aan te nemen en op te bouwen..: nee, als blinde kippen naar voren,… rechtstreeks in de voeten van de tegenstander…. die kan daardoor druk blijven zetten. Het is zoooo fokking dom!
    Zo amateuristisch… F-jes voetbal.

    Kijk maar eens hoe vaak de tegenstander aan de bal komt omdat VVV maar wat blindelings naar voren (met name) kopt…. het is om gek van te worden!

    Als je dat niet ziet als TS en daar geen verbetering in aan kunt brengen ben je gewoon niks waard. Daarom Lammers out!

  15. jason

    Prima geamuseerd gisteren in De Koel. Zatte Engelse en Duitsers. Maar ja wat wil je als je op een zaterdagavond om 9 uur speelt. Supporter op het veld. Man verwijdert van wc omdat hij met broek omlaag in de pisbak zat. Heerlijk Koel avondje. Ja de lat ligt voor mij laag. Zouden anderen hier ook eens moeten doen dan hoeven ze geen ellenlange zich herhalende frustrerende boekwerken te schrijven.

    Lang leve DE KOEL

    1. Rossie

      Oh, dát is wat jij bedoelt met amuseren? Een soort amusementstheater? Maar dan zit ik inderdaad helemaal fout…stom van mij…ik kom naar De Koel om goed voetbal en zeker ook resultaat te zien. Maar het gaat dus om de randzaken? Nú snap ik het, dank je!

      1. Ievel Knievel

        Ik denk dat de meeste mensen komen voor:

        1) Winst VVV

        2) Het liefst in combi met: leuk/ goed/ verzorgd, aantrekkelijk voetbal, of aanvallen, óf in goed uitgevoerde counterattacks, maar wel ondergeschikt aan punt 1)

        3) Een goede positieve (liefst Engelse of Duitse) voetbalsfeer

        4) Sympathieke spelers op het veld, waar Noord-Limburgers zich mee kunnen identificeren (dit gaat te vaak mis)

        5) Leuke mensen om zich heen, waarmee ze samen de wedstrijden bezoeken, om voor de wedstrijd start en tijdens de pauze (of op dode en saaie momenten) mee te kunnen kletsen; over van alles

        6) Een Koel die niet uit elkaar dondert, comfort en redelijke acceptabele prijzen (voor kaartjes, merch en eten en drinken)

    2. Ievel Knievel

      Alleen ‘domme’ mensen (en dan heb ik het niet over hoogopgeleid vs laagopgeleid) hebben moeite met wat meer woorden of met boeken of boekwerken. D. Trumpf schijnt ook niks te lezen. Te vermoeiend. Je bent in goed gezelschap. Ach, mensen zullen het wel weer heel vervelend vinden dat ik heel wat comments achterlaat en vaak het laatste geschreven woord wil hebben. Deels hun eigen probleem. Negeren is ook een optie namelijk. Of je reageert gewoon inhoudelijk.

  16. Ievel Knievel

    Ik wacht trouwens al de hele tijd verheugd op dat consortium van fout geld dat bij VVV gaat instappen!!! En dan de persco die daarop gaat volgen. Dat wordt smullen! Ik ga dan echt een biertje en chips erbij pakken.

    Dan zal Venlonaren er wel weer uitknallen (overigens), want dat gebeurd steeds als er topics zijn waar de supporters wat over en van kunnen vinden of bij topics waar wij blunders van VVV kunnen bespreken. Nu al 3 (of zelfs 4x) gebeurd de afgelopen jaren. Op cruciale momenten. Met als gevolg dat vele tientallen vaste reageerders zijn afgehaakt op Venlonaren en het bereik enorm geslonken is. (Zal me verbazen hoeveel mensen hier nog iets lezen; dat zijn geen honderden of duizenden mensen meer in ieder geval. Jammer maar helaas. Krijg je ervan).

    Maar ik zet mijn aluminiumhoedje weer op!

      1. Ievel Knievel

        Hihihihihihihi.

        Leuk man, zoveel eer! Alsof mensen hier alleen komen om de (of mijn reacties) te lezen.

        Hihihihihi.

        Máár….hiemee doe je de mensen die de stukjes/ stukken/ wedstrijdverslagen/ achtergrond schrijven wel ernstig te kort mee hoor. Niet echt respectvol richting Venlonaren. En dat meen ik écht serieus.

        Maar even serieus. Site ligt er hele weekend vanaf vrijdag uit. Reacties in de dagen daarop volgend, vanaf maandag: 1 óf 2. Terwijl er nota bene stukken geplaatst zijn die ècht èrgens over gaan. 4 of 5 stukken/ updates zelfs.

        Maar zonder gekheid op een stokkie. Denk dat een VVV dat steeds, keer op keer, wedstrijden verspeelt of verkloot ook nog wel een rol speelt. En natuurlijk al die bullcrap die Lammers voor de camera staat uit te kramen. Ik weet van mensen bij de koffiemachine dat Lammers inmiddels als nar/ clown gezien wordt. Wordt door een flink deel van de VVV supporters die ik 1 á 2 x per week tijdens de koffie spreek compleet niet meer serieus genomen.

        Ik? Valt wel mee denk ik. Je hoeft “mij” namelijk niet te lezen en je hoeft al helemaal niet op mij te reageren. Je doet mij er wel echt een hééééééééél groot plezier mee als je op mij reageert. Dankjewel Goodie!

      2. Goodie

        Je maakt jezelf weer eens belangrijker dan je bent.

        Het aantal reacties op een stuk doet nog altijd niks af over het aantal bezoekers op de site.

        Ik denk dat iedereen de stukken hier graag leest net als de meningen van andere supporters.

        En dat is waar het vervelende stuk komt. De vele en elledinge lange posts van jou. Niks bij VVV is goed, zowel organisatorisch als op voetballend gebied. Er mag geen enkele nuance zijn en jouw mening probeer je altijd als waarheid te verkondigen.

        Nadat je mensen beschuldigd van het hebbem van meerdere accounts of in dienst te zijn bij VVV, beschuldig je nu de eigenaren van Venlonaren om de site offline te halen omdat er kritiek is? (Die jij al het hele seizoen hier plaatst, behalve toen er wat wedstrijden achter elkaar werden gewonnen).

        Jij als zelfbenoemd god moet je ogen uit je kop schamen.

      3. Ievel Knievel

        En weer hap hap (ik ook). JIJ geeft mij te veel eer. Ik niet. Ik schrijf gewoon wat ik wil schrijven en hoe vaak ik dat wil schrijven, de gedragscodes op Venlonaren in acht nemend. Daar zijn de reactievelden nota bene voor.

        Ik beschuldig Venlonaren niet dat ze de site (per sé zelf) offline halen. Ik constateer dat de site plat ligt op het moment dat er best wel belangrijk nieuws over VVV naar buiten komt waar mensen hun zegje over willen doen (en dan ook nog op een moment/ momenten dat het nieuws niet per sé positief is). Of het nu een Quote-stuk is (waar de wenkbrauwen bij Quote van gaan fronsen), stukken over een Bogers, de slechte financiële positie bij de club of de persoon Luhukay. Het is opvallend. Zeker omdat in de reacties de club dan (terechte) kritiek krijgt of dreigt te krijgen. Dát is al 3 of 4x (zelfs) gebeurd de afgelopen 2,5 jaar. Zoals Peter en Rossie ook terecht benoemen (!), minstens opvallend. Ik weet niet wat daar achter zit of waarom dat gebeurd. Ik vind de momenten wel opvallend. Venlonaren geeft daar nul duidelijkheid over. Reacties zijn engagement en als reacties afnemen, neemt engagement af. Dus ook het aantal bezoekers en lezers.

        Het zou je sieren als je zèlf wat meer voetbalinhoudelijk zou reageren en dan ook vanuit jezelf. Jij en een paar anderen reageren bijna alleen maar op mij (feit). Ik vind dat een beetje sneuïg, maar dat vind je ook van mijn posts, dus…..Kunnen we elkaar de hand schudden.

        Het valt wel op dat jij een paar anderen altijd massaal aan het afleiden zijn van wat ik voetbalinhoudelijk zeg en schrijf en zo goed als ALTIJD op de man aan het spelen zijn. Reageren mag je, maar ik mag altijd terug reageren. Ook lachend. Gelukkig zijn Ruiver, Kueb, Rossie, Koelie, of waren in een grijzer verleden Piet Pala, Lincoln en vele anderen er ook nog. Jij denkt dat jij en een aantal gelijkgestemden van jou representatief zijn, dat zijn jullie niet. Er bestaan andere meningen. Soms lijkend op de mijne, soms compleet niet.

        Gelukkig kan iedereen zelf teruglezen wat iedereen schrijft.

        Succes ermee vandaag chef! Neem d’r nog eine! Op mich en dich! Whoppa. En neet onbelangriek, leg dich maar neer beej ein VVV op plek 15, 16 of 17 ofzoë met nog waal ein paar wedstrijden volgens ein truukkierend patroen. Messchien waal achter Eindh, MVV, TOP en ein paar jongplooge. Neet ech um euver noar hoes te schrieve. Als ein nachkaars. Wat volgend joar geit bringe? Ik zeen nog neet ech de positieve nieuje wind op det gebied, maar det zeen waal mier minse. Det veurkump hiel hard blieve roope det ut allemoal zoë positief is op de club neet ech. De kaartverkaup en t aantal sponsoren aankommend seizoen zien wat mier leidend door in.

        En: Die accounts de afgelopen jaren waren ook afkomstig van mensen bij VVV of dichtbij trouwens. Je las het aan toon en inhoud en dingen die je alleen kan weten als je erg close met mensen bij VVV binnen bent. Je zag het aan hoe er over mensen bij de club gepraat werd. Toevallig zijn alle ‘Marco Boger- fanaccounts’ van het moment dat Bogers ziek thuis kwam te zitten, àllemáál stuk voor stuk verdwenen van Venlonaren.

      4. Ievel Knievel

        En met dat cynische “zelfverkaard god” diskwalificeer je jezelf volledig. Haije

      5. supportertje

        Persoonlijk denk ik dat hier steeds minder mensen komen, omdat waar het om gaat, het bespreken van wat er voetballend gebeurt, onder sneeuwt in de reacties op elkaar. Daarbij veel in herhaling, aannames, soms denkend dat er complotten gesmeed worden of zijn. Het is ook veel persoonlijk op de man, terwijl het over voetbal moet gaan. Veel spelers en staf en trainer door de mangel worden gehaald, of worden afgebrand. Klopt de prestaties zijn niet goed, wedstrijden gaan inderdaad verloren, maar het is voetbal, door mensen, die fouten kunnen maken. Zoals vaker gezegd, mensen doen hun best, maar iedereen tevreden houden is niet mogelijk. Gelukkig is er een generatie supporters opgestaan die hun ploeg onvoorwaardelijk steunt, goed of niet goed, de steun blijft. En laten zich niet afleiden door randzaken. Tevens is en blijft voetbal een uitje, met vrienden een biertje drinken, samen ergens voor staan, en vooral de negatieve zaken naast zich neerleggen. Voetbal is meer dan alleen een wedstrijdje. Het is samen iets beleven, ongeacht wat. Daarbij heb je een hart voor je club, en dat blijft, in goede en slechte tijden. Gelukkig beseffen veel mensen dat, en hebben ze weinig behoefte aan altijd maar negatief zijn, ook al is daar soms wel reden toe. Relativeren is een groot goed, en is Gelukkig vele mensen gegeven, zeker als je supporter bent van VVV. Amen.

  17. jason

    Wahahaha de site knalt eruit omdat er kritiek is op vvv.

    Level knievel KAMPIEONUH

    Gekke wappie

    Voetbal is amusement langs en op het veld en dat was er gisteren genoeg.

    Lang leve De Koel

    1. Ievel Knievel

      Ik hoorde dat de seizoenkaarten van SV Straelen ook nog wel meevallen in prijs. Heb je iig alvast de Duitsers op de tribune. Hoef je ze alleen nog maar zat te voeren.

      En ik had mijn aluminiumhoedje al op… of af hoor 🙃🙃🙃

      1. jason

        Ja ik begrijp best dat iedereen met jou wil praten aan de koffiemachine. Hoeven ze toch een uur niet te werken.

        Om je humor zullen ze je niet willen spreken.

        Lang leve De Koel

  18. Relax its only Soccer

    En weer een prima wedstrijd gezien. Seymor was prima als verdedigende middenvelder waardoor Foor en met name Siërra (wat was ‘ie weer lekker rustig aan de bal, wat mij betreft verreweg de best voetballende speler van VVV) het spel prima konden verdelen. Eindhoven had er de eerste helft weinig grip op. En VVV kwam zo tot best veel goede kansen. En wat is het dan weer een geluk bij een ongeluk dat we, door de omstandigheden van afgelopen periode (blessuregevallen), zo’n jonge Van Zijl binnen de lijnen te zien krijgen. Prima inzet, inzicht en passing. Lijkt me nu al een prima aanwinst voor het team. Met van Zandbergen en van Zijl hebben we voor volgend jaar nú al de spitsposities ingevuld!! Wat een luxe. Max de Waal vond ik wederom teleurstellen, terwijl ik het gevoel heb dat hij héél veel beter kan. Ik hoop dat hij het volgende week dan tegen Roda kan laten zien! Wordt tijd! En ons centrale duo blijft geweldig. Het blijkt keer op keer een betrouwbaar slot op de deur. Jaja die tegendoelpunten dan? Maar dat waren wéér twee ballen in de winkelhaak, kansloos voor onze keeper. Die Doornbusch lijkt me toch ook wel een goede aanwinst, ook met het oog op volgend seizoen. Dus nee, qua resultaat niet wat we hadden gehoopt, maar wel weer genoten en voldoende lichtpuntjes gezien …

    1. VVV-O1

      Mee eens:) mooie analyse
      Inderdaad genoten van enkele spelers. Als Zandbergen terug komt hebben we misschien wel de scorende spits die we nodig hebben.

      Daarom denk ik nog steeds dat we een mooi seizoen tegemoet gaan komend jaar.

      1. Rossie

        Met deze zelfde staf? Waar is dat op gebaseerd dan? Op los zand(bergen)? Begrijp me niet verkeerd, ik hoop dat we een gewéldig seizoen gaan krijgen maar ik kan echt niéts bedenken waarom dat zou gaan gebeuren. Sorry. 🤷🏻

    2. mats

      Hahaha de grote halleluja show van relax en co…. hahaha ik lees die ellenlange zeurstukken van Ievel ook amper…. zijn ook niet grappig… nee voor humor moet je bij ‘relax’ zijn tegenwoordig 😀

    3. Louis van Gaal

      Ik ben het ook met je eens. Zeker de eerste helft een goed spelend VVV gezien. Zou goed zijn als we ook Foor volgend jaar bij VVV blijven zien. Seymour zou mooi zijn maar dat betwijf ik. Ik vrees we dat we het centrale duo verdedigingsduo gaan kwijtraken. Voor mij zijn de komende wedstrijden allemaal ter voorbereiding op het nieuwe seizoen.

    4. DeOtjes

      Idd prima wedstrijd. Wat ik niet begrijp is het gezever om de wissels.
      Eerst tig draadjes over de blessures. Nu komen de mensen terug en worden rustig weer gebracht. (dus later ingebracht of eerder eruit gehaald) …..ook niet goed.

      Wel kiezen denk ik dan. Of je zeikt over de blessures Of over het wisselbeleid. Niet allebei.

      Mbt de Waal. Op het moment dat ze hem brachten werd ook de taktiek aangepast. Althans zo leek het. VVV ging inzakken en stopte met voetballen. de Waal stond letterlijk op een eiland en moest proberen de bal vast te houden. Dat deel deed hij niet onaardig.

      1. Ievel Knievel

        Quote: “Mbt de Waal. Op het moment dat ze hem brachten werd ook de taktiek aangepast. Althans zo leek het. VVV ging inzakken en stopte met voetballen. de Waal stond letterlijk op een eiland en moest proberen de bal vast te houden. Dat deel deed hij niet onaardig.”

        Dít gaat toch over de tactiek (van de trainer/ staf); en dáár hebben een aantal mensen, waaronder ikzelf, toch gewoon kritiek op. Dat mag toch gewoon? We worden alleen vaak daarop aangevallen, terwijl het gewoon een mening is.

      2. DeOtjes

        Ik denk dat niemand zegt dat er geen kritiek mag zijn. Maar wel dat er vaak meer nuance mag zijn.

        Nu is er bijvoorbeeld kritiek op de Waal. Maar die komt in een totaal anders draaiend elftal terecht.
        Kun je daarmee de Waal met van Zijl vergelijken. Volgens mij niet.

        Of het inzakken vanuit het team of vanuit de kant komt weet ik niet. Ik vond het niet handig alhoewel ik het aan de andere kant wel kan begrijpen. Als je blijft aanvallen en je krijgt een goal tegen dan is het tactisch ook niet goed. Een keuze is niet altijd garantie voor succes. De 2e goal vond ik dan ook niet direct een gevolg van een andere taktiek. Het ging er bij meer meer om dat je de 2 spitsen niet kunt vergelijken.

  19. Koelie

    Eerste helft gisteren was redelijk boeiend voor het spek en bonen seizoen dat we spelen, maar dat kwam meer door de randzaken: knokken op Oost, debielen met vuurwerk die hun eigen spandoek lieten affikken met als positieve hoogtepunt een speciale bierenkar. Tweede helft dodelijk saai en wederom drie punten verspeeld (twee enorme keepers fouten in de korte hoek?). Dieptepunt totale randdebiel die op het veld kan komen en daar zijn gang kan gaan. Dit seizoen thuis nog steeds geen overwinning gezien. Verwacht dat ook niet meer mee te maken. Misschien heel misschien volgende week in Kerkrade. Dan zou het seizoen voor mij geslaagd zijn en daarna mag Lammers met opgeheven clownsmuts op vertrekken.

      1. jason

        2 zinnen maar Knevel ?? Of ben je nog bezig met tikken voor het vervolg ? Kan niet wachten.

        De 2-2 van Eindhoven was trouwens gewoon een wonderschoon doelpunt.

        Lang leve De Koel

  20. Ik zie alweer ellelange teksten in combinatie met Ievel Knievel….
    Nope, geen zin meer in om dat allemaal te lezen want zal vast niet veel afwijken van het standaard riedeltje…..: Lammers is zwaar kut, Bogers schuldig aan alles, verder is de rest van de organisatie bij VVV belabberd terwijl hij in zijn repeterende betogen zwelgt in zelfoverschatting en onbegrip dat niet iedereen hem klakkeloos napraat als de grote alwetende….
    Merk dat ik toch steeds vaker oversla zodra ik die lange teksten hier zie staan en de website weer weg klik.

    1. Ievel Knievel2

      Vreemd dat je hier niet komt om de stukken van Venlonaren te lezen.

      Als je wel zou lezen zou je weten dat Ievel dat niet doet.

      Je hoeft de reacties ook niet te lezen. Er staan ook andere reacties.

      Je kan ook zelf bijdragen typen in plaats van te jammeren over reacties van anderen.

      Mensen die niet lezen, maar wel conclusies trekken en anderen van van alles en nog wat beschuldigen zijn komen over het algemeen dom over.

      Ievel is een collectiefje die om beurten reageren en niet 1 persoon.

Leave a Reply